Lírica medieval

 

Aquí podes ver unha regueifa que apareceu no programa Alalá da TVG entre Manu Chao, Josefa de Bastavales, Xurxo Souto e Pinto de Herbón

 

Pinto de Herbón

 

Por seguirmos ligando músicas, é moi interesante o artigo que tes á túa dereita

-Cal é a túa opinión? Pensas que teñen elementos en común a tençon, a regueifa e o rap?

 

 

Retranca de tasca

Helena Villares e Pilar Faxil buscan as conexións de regueifeiros e rapeiros galegos no documental que abre a Mostra de Cinema Etnográfico

V. OLIVEIRA . COMPOSTELA

 
 
Retranca de "tasca". Letras de denuncia. Espectáculo de escarnio. Poesía do inmediato. Son formas de definir o poder da palabra que ferve á mesma temperatura en regueifeiros e rapeiros galegos. Pero, ¿existe algunha conexión nas orixes destas expresións artísticas? A isto intentan dar resposta Pilar Faxil e Helena Villares no documental Da regueifa ao rap co que onte se inaugurou no compostelán Museo do Pobo Galego a III Mostra de Cinema Etnográfico que se celebra até o 6 de novembro.

"Sorprendeunos comprobar que regueifeiros e rapeiros, malia xurdiren en momentos históricos diferentes e ser moi distintos, teñen moito que ver e recoñécense os uns nos outros", asegura Pilar Faxil que dirixe xunto a Helena Villares a produtora Nemedón. Os protagonistas do documental como Luís Caruncho, Pinto de Herbón ou os hiphopeiros Dios Ke Te Crew víronse onte retratados no filme por primeira vez e deron unha "clase práctica" das súas especialidades.

"Quixemos romper barreiras entre o local e o universal xa que a regueifa, por exemplo, está en todo o mundo pero en Galicia, como o propio, tendemos a infravalorala", comenta Faxil, filóloga de galego namorada do xénero documental. "Os rapeiros de Dios ke te crew empezaron a facer rap con só 17 anos en Ordes polos músicos americanos, non sabían nada da regueifa pero despois déronse de conta que había xente maior que facía algo moi parecido ao seu", conta Faxil.

Para que poñelos en relación, a filóloga considera "moi importante" o traballo do Certame Internacional de Improvisación Oral de Valladares e da súa asociacion cultural que impulsou a creación de obradoiros de regueifas que Luís O Caruncho e Pinto de Herbón levan por institutos de toda Galicia e Faxil e Villares recollen no documental. "Gustounos ver como xente tan nova como Pinto e Luís lle daban outra volta á regueifa. Era sorprendente ver como os rapaces aos que lles propoñían facer rimas se lanzaban", comenta Faxil. Ademais, o filme recolle a testemuña de Antonio Ribeira de Louzarela (Courel), o último "brindeiro" de Galicia, unha modalidade de regueifa máis poética coa que se poñía o peche a unha celebración.

Tanto regueifeiros como rapeiros comparten a defensa da lingua. "Mozos como Dios ke te crew téñeno moi claro: rapean en galego porque é o noso idioma e para eles é o normal pero tamén o entenden como un feito reivindicativo. Dalgún xeito, recollen dos regueifeiros a poesía e a expresión na súa lingua", explica Faxil. Ademais, os regueifeiros fan "cantigas de escarnio contra políticos ou curas" do mesmo xeito que os rapeiros "denuncian e arremeten contra o sistema establecido".

Porén, os problemas de regueifeiros e rapeiros difiren. Mentres os primeiros se enfrontan á ausencia dunha remuda xeracional, os segundos quéixanse da falta de locais de ensaio ou "de que na televisión pública non haxa un bo programa de música co que se sintan identificados". Coñecer os protagonistas do documental foi para Faxil "o máis gratificante".

 

Tirado de El Correo Gallego

Dios ke te crew
 

Anterior

Seguinte