Miro |
u aquela
desfeita con serenidade. Era grave. Pero estaba afeito a
afrontar todo tipo de situacións adversas. Tiña a favor
sobre todo a certeza de que non hai calamidade ou pesar,
desgracia ou sufrimento que non poida ir a peor. Con esa
perspectiva contemplou de xeito analítico a paisaxe que
tiña diante súa e deixou que os berros que nacían
nalgún punto inconcreto no lusco-fusco do cuarto lle
chegasen desprovistos de calquera carga emotiva. Compría
enfrontarse ós feitos sen que nada desvirtuase o alcance
real do problema. "Tristeza nao tem fim, Felicidade
sim". Relaxábase na lembranza da cálida voz de
Toquinho paseando polos versos de Vinicius. Había que
apreixa-la felicidade, ese "algo que o tempo vai
levando polo ar". Ou como gustaba de dicir moitos
días ante dificultades menores: "Hoxe non permito
que nada me estrague o día". |
Habí |
a tempo que
aprendera a ser feliz. Ó remata-los estudios de COU
decidira deixar aquela vida na que se arrastraba polas
rúas maldecindo o non ter un patacón para poder vestir
coma algúns dos compañeiros, para saír coma eles, para
alternar coas rapazas máis fermosas da vila, para
merca-la moto dos seus amores... Renegaba duns pais que
pouco a pouco o ían convertindo a el no único problema,
porque vivían miserentamente felices e só os
entristecía que non fose como desexaban, que non tivese
acougo para se preparar pensando nun futuro que lle
pintaban cheo das cousas polas que non quería agardar. |
Emb |
arcara. E un
dos días en que o frío lle furgaba no fondo das
degresas que lle ensangrentaban as mans, mentres tremaba
da liña a carón doutros mozos aterecidos cos que
compartía a desesperanza dunha boa marea, quixo renegar
do mar. Pero non podía. Tería que voltar cos pais e
darlles a razón. Sentíase morto, acabado, sen un
camiño por onde tirar. Certamente, as condicións da
súa vida foran a peor. Alí pechado nunca cáscara de
noz bandeada polas augas, mollado sempre, conxelado, sen
durmir nin comer de xeito, de cote a zopetar coa mesma
xente... e abandonado da sorte que os arredaba de
calquera esperanza dunha boa costeira. Aquilo era o
acabouse. |
As o |
ndas e o
vento comezaron a medrar. A cada instante, a situación
parecía que non tiña a onde ir a peor. Pero facíao a
medida que pasaban as horas. Metía medo.
Xaora que podía agravarse. De momento vivían, estaban a
salvo mentres non se abrise unha vía de auga, mentres
non emborcasen, mentres non expirasen o último alento...
e foi entón cando perderon o patrón. O golpe non foi
para tanto, pero caeu redondo sen sentido. Nin sangrou.
Aquel pau na cabeza acabou con el. ¿Que podían facer?
Nada. E nada foi o que sentiu el cando ó cabo de dúas
noites o mar acougou un chisco e puideron poñer rumbo a
terra co veterano patrón enterrado en xelo, alí á
vista, omnipresente por moito que se quixese fuxir ós
sempre tan próximos remotos extremos do barco. |
Agor |
a iso era
unha lembranza. O piso no que vive non era a culminación
dos seus soños e tampouco o é ser profesor nunha
academia privada, maltratado polos donos e tendo que
aturar pais que na súa maioría o miran dende a
distancia de quen se sinten millonarios ou ilustres
nobles; nin tan siquera o libro de poemas publicado un
ano atrás enche as súas aspiracións. |
Hai x |
a tempo,
naqueles días en que iniciou o camiño para ser feliz,
volveu á casa e fixo o esforzo de coñecer os
minúsculos reductos onde nacían os sorrisos dos seus
pais. Fíxose mestre. E aprendeu a loitar por todo sen
renunciar á felicidade das pequenas cousas. |
Non |
son nin as
oito da mañá. É sábado. E arestora o seu grave
problema nada ten que ver coas tráxicas experiencias do
mar. Non hai catro horas que rematou a noite anterior.
Esmoreu lenta, aburrida, pracenteira, comida pola
indiferencia do paso das horas no convencimento de que
podería descansar sen sobresaltos as primeiras horas
deste novo día. |
Des |
que se
deitou, tardou aínda ben en durmirse. E de súpeto, coma
se fora no mesmo instante, coma se algo borrara o pequeno
espacio de noite que seguira, chegaron os berros que o
fixeran saltar da cama. Saíu do seu propio cuarto
deixando atrás o máis recente do seu pasado grabado
nunha paleta de olores mesturados. Procurou no primeiro
instante o delicioso aroma que rodeaba coma unha aura,
coma unha brétema cálida e invisible o corpo morno de
María. Durmía sabedora de que el asumía sen problema o
papel de bombeiro de cantos problemas se plantexasen
durante a noite ou as primeiras horas da mañá. Sorbeu
sen présa o perfume da muller querida. Mais sen
demorarse para que non acordase sobresaltada. E
incorporouse na escuridade preñada de cheiros mentres
tentaba clasificalos como exercicio de encendido do seu
sistema de consciencia: uns toques dos restos do viño da
cea, algo do vinagre da ensalada co aditamento suave do
aceite virxe, o tomate, o salmón, as anchoas... a roupa
por recoller do día anterior e --percibíao en si
mesmo-- algún efluvio da escitación que lle fora
chegando na madrugada cando ela xa caera rendida polo
sono e a insoportable oferta televisiva.¡Esta xa a vin!,
¡esta xa a vin! Películas e películas aburridas. Un
anaco dunha, outro doutra. Á fin, enganchados a unha
vella obra mestra en branco e negro. Rematada, María
durme, e os misteriosos efectos da televisión provocan
insomnio nel. Así que busca sen acougo imaxes que o
seduzan. Ó remate, unhas espectaculares loiras fan xogos
de amor nunha atmósfera delicada de tons cálidos e sons
envolventes. Cando apaga o receptor que ocupa os pés da
cama, non ten sono. María durme. E a carón dela, a
caloriña que enardece o seu perfume natural desbócalle
a el a imaxinación. Abrázaa. Aloumiña os seus dondos
peitos. Sabe que lle gorenta que a apreixe para durmir.
Pero non quere despertala. Respecta a fronteira que
separa arestora a paixón que o consume e o abandono no
que repousa o corpo feminino. Aínda que el soña con
facerse dono dela, con forzala a sentir e ofrecerlle un
pracer inmenso. Invádeo a humedade e pérdese o sono que
se escorrenta pola excitación dos seus soños eróticos
na gorentosa linde do durme-vela. |
E de |
súpeto,
alguén berra. María sigue a durmir e no cuarto escuro
hai sensacións, sensibilidades, memoria e anceios, elos
dunha cadea que o atan á compañeira. Fóra, no
outro cuarto do piso, a unha ducia de pasos sobre o frío
sintasol esbaído que recubre o chan, as bágoas que
bañan a cariña da pequena dibuxan o seu enorme
sufrimento e desamparo. |
Sae |
coa
esperanza de acalar aquela voz que fire os oídos e poder
volver onda a muller. Pero non será posible. No cuarto
dos nenos non hai nada en pé. Restos de instantes de
ledicia. E unha peste a mexos desfai o encanto das
primeiras horas da mañá en que as raiolas de luz que
entran polas físgoas das contras achegadas xa deron
acougo ós xoguetes que brincaron na noite. Clariña
chora. Está empapada e morta de frío. Bule canto pode a
quitarlle o pixama e a camiseta e a vestila de novo.
Cúbrea cunha garimosa apreta para darlle calor mentres
deixan o cuarto sen barullar. Ximena e María siguen a
durmir. Eles dous van á cociña. |
Un le |
ite
quentiño e unhas galletas. Mentres tenta amañarlle as
guedellas, o leite vaise polo lume. Corre a tira-lo cazo
(agora xa non hai quen estañe os furados, así que logo
haberá que mercar outro). Frega antes que seque a costra
sobre a vella encimeira. A nena almorza con apetito.
Aínda así, quéixase que lle doe a gorxa. E cando
semella que o día se endereita, a golsada. Non pasa nada
filla, tranquila, non pasa nada. Medio durmido, facendo
un esforzo para aparentar tranquilidade cando o estómago
se resinte e o cansazo quere rendi-lo seu desexo de non
desesperarse. Tanto ten: todo está limpo de novo e,
aínda que cheira que apetrena malia o aroma do producto
de limpeza, Clariña bótalle os braciños arredor do
colo e apértao enchéndoo dunha caloriña que lle
derrete as penas. |
Cha |
man á
porta. Abre ó seu único e esaxerado admirador. Ninguén
máis o comparou nunca con Neruda. Pensa que lle ofrece
unha amizade sinceira e valórao tanto que tenta superar
a incomodidade que lle producen as gabanzas esaxeradas e
continuas. Preferiría non aturar agora os seus falagos
nen as tremendas maldades que dirá de tódolos veciños.
Non é moi oportuna a visita a estas horas, pero
ofrécelle un café. Escoitao con resignación, tentando
tímidamente que rebaixe o ton das descalificacións do
resto do mundo no seu falar sen cancelas. O veciño do
terceiro, di, acabou a carreira ós tombos, pero casou
coa sobriña do cátedro e aí o tes, doutor... e agora
danlle un premio de poesía a ese bárbaro que non sabe
escribir, que pasa o día lambéndolle o cu ó parente.
Ti tes que atopar un padriño, porque senón eses
cabróns coas súas capeliñas levan os premios e a túa
obra, que non ten nada que envexar a ninguén deste
país, non a coñece nin deus. |
A ne |
na agora
quedou ben. Toma algo de froita que o pai lle esmagou nun
plato. Este, míraa e cóntalle ó veciño como as cousas
sempre poden ir a peor. Que o único que desexa é que
Clariña, Ximena e María, que el mesmo e por suposto o
seu amigo e cantos o rodean libren de calquera
enfermidade grave... ¿A que ule? Na cafetera non hai
auga. ¿Será posible? E falan e falan mentres a prepara
para poñela outravolta ó lume. Xa está. ¿Oes,
fixácheste se lle puxen café? Polas dúbidas, mellor
comprobalo. Non é doado porque queima. Resulta que
estaba ben. De novo está sobre o queimador de gas e por
fin haberá café. |
_Me |
u amigo,
todo pode ser peor ata o absurdo... pero velaquí está
María e a miña nena grande. ¿Poido pedir máis cando
teño unha compaña tan fermosa e escribín un libro de
poemas que, ben o sabes, é extraordinario? |
A fel |
icidade
medra canto menos lle pides, díxose. E relativiza a súa
efímera existencia na mesma medida en que se rodea de
cousas sinxelas e, paradoxalmente, de certo pesimismo. |