| O 
                                      Museo do Pobo Galego, fundado 
                                      en 1977, constituíu 
                                      unha conquista na historia da museoloxía 
                                      galega. Na súa concepción, 
                                      procuraba un antecedente explícito, 
                                      tributario ideoloxicamente, no Seminario 
                                      de Estudos Galegos e na súa vocación 
                                      de traballo colectivo e interdisciplinario 
                                      asentado na conciencia nacional. O 
                                      seu Padroado, que comeza a xestarse 
                                      en xaneiro de 1976, marcábase 
                                      como fins primordiais o educativo, 
                                      o científico e o 
                                      divulgador; recollía, ademais, 
                                      a vella aspiración de contar cun 
                                      centro en que se reuniran como conxunto 
                                      ordenado e documentado as manifestacións 
                                      do quefacer colectivo dos galegos, asumindo 
                                      o compromiso explícito 
                                      de manter unha presenza activa no proceso 
                                      de normalización da cultura galega, 
                                      e de reconstrucción da conciencia 
                                      colectiva. Para 
                                      tales fins, establecéronse tres novidosas 
                                      liñas de actuación: A constitución 
                                      dun Padroado, convocando a persoas 
                                      que traballaban nas distintas áreas 
                                      das ciencias sociais, así coma a 
                                      institucións vinculadas á 
                                      cultura e ás Administracións 
                                      Públicas; os socios, 
                                      que contarían con representantes 
                                      electivos nos órganos xestores da 
                                      institución; e a participación 
                                      popular mediante a doazón 
                                      ou o depósito de materiais. En 
                                      outubro de 1977 inaugúranse 
                                      as primeiras salas. O plano técnico 
                                      do Museo, adscrito metodoloxicamente ao 
                                      campo da antropoloxía cultural, 
                                      organizouse en cinco seccións : Antropoloxía, 
                                      Historia, Medio Natural, Ciencia e Pensamento. 
                                      A institución, ademais de ocuparse 
                                      de coleccionar, catalogar e exhibir 
                                      conxuntos de pezas representativas das diversas 
                                      manifestacións da cultura tradicional, 
                                      auspicia e organiza actividades de debate 
                                      e divulgación en torno á 
                                      antropoloxía, a historia, a lingua, 
                                      a toponimia, a arte popular, ... Asemade, 
                                      o Padroado ocúpase da recuperación 
                                      patrimonial do Convento de San Domingos 
                                      de Bonaval, cedido polo Concello 
                                      de Santiago de Compostela en febreiro de 
                                      1977 coa condición de rehabilitalo 
                                      e destinalo a museo. A 
                                      metodoloxía de traballo da institución 
                                      proxéctase en dúas vertentes: 
                                      o labor interno de investigación 
                                      coa ampla documentación bibliográfica 
                                      dispoñible na Biblioteca 
                                      (especializada en antopoloxía, 
                                      museoloxía e cultura galega e complementada 
                                      polo Arquivo Gráfico e Sonoro) 
                                      e o traballo de campo. 
                                      Ademais, as instalacións contan con 
                                      espazos de exposicións temporais, 
                                      que acollen regularmente mostras de variada 
                                      temática, e coas reservas 
                                      visitables onde se custodian os 
                                      fondos materiais do Museo. En 1996, inaugúrase a organización 
                                      dos Encontros sobre o Feito 
                                      Diferencial Galego, que reúne 
                                      os principais especialistas nas diversas 
                                      facetas da identidade galega co reto de 
                                      expor ante o público xeral os resultados 
                                      das súas investigacións. Esta 
                                      relación co público, recibe 
                                      un impulso decisivo coa creación 
                                      e consolidación, na década 
                                      dos 90, do Departamento de Educación 
                                      e Acción Cultural e o Departamento 
                                      de Publicacións.
 O 
                                      Museo do Pobo Galego parte dunha 
                                      concepción dinámica 
                                      da cultura, como realidade histórica 
                                      que é, receptiva a formas culturais 
                                      novas e sometida a procesos de cambio económico, 
                                      social e ideolóxico que ocasionan 
                                      a transformación ou a perda de moitos 
                                      elementos culturais; en consecuencia, tórnase 
                                      obrigada a recollida, estudo, documentación, 
                                      catalogación e conservación 
                                      das formas culturais que chegaron até 
                                      nós, conferíndolles, 
                                      finalmente, a función de 
                                      afirmación e desenvolvemento da existencia 
                                      colectiva como pobo e a asunción 
                                      consciente da identidade.Vinte e sete anos despois da súa 
                                      creación, o Museo do Pobo Galego 
                                      acadou un grao de desenvolvemento que poucas 
                                      iniciativas da sociedade civil galega conseguiron, 
                                      consolidando o seu proxecto nunha 
                                      situación de evolución permanente.
 
 |